Przygotowaliśmy obszerne opracowanie pt. “Polska i Holokaust: fakty i mity”. Poniżej publikujemy krótkie streszczenie tego na co zwróciliśmy uwagę.
Chcielibyśmy, aby te treści, także we fragmentach, były wykorzystywane przez Państwa w dyskusjach, powielane w komentarzach pod artykułami i na forach internetowych. To gotowe sformułowania (w różnych językach) w odniesieniu do najczęściej pojawiających się błędów i zafałszowań naszej historii. Dziś coraz bardziej widzimy, jak istotne jest aby to nasza narracja utrwalała się w świadomości ludzi na całym świecie.
Opracowanie dostępne jest w kilku językach: polskim, angielskim, niemieckim, francuskim, hiszpańskim, włoskim i rosyjskim.
Streszczenie
1. Polska była pierwszą i jedną z największych ofiar II wojny światowej.
2. Obozy zagłady, w których wymordowano kilka milionów ludzi, nie były polskie. Były to niemieckie (nazistowskie) obozy na terytorium Polski okupowanej przez hitlerowskie Niemcy. Określenie „polskie obozy śmierci” jest sprzeczne z faktami historycznymi i skrajnie niesprawiedliwe wobec Polski jako ofiary nazistowskich Niemiec.
3. Polacy jako pierwsi alarmowali europejskich i amerykańskich przywódców o Holokauście.
4. Polska nigdy nie kolaborowała z hitlerowskimi Niemcami. W Polsce istniał największy ruch oporu w okupowanej Europie. Polska była też jednym z nielicznych krajów okupowanej Europy, w którym za pomoc Żydom groziła kara śmierci.
5. Setki tysięcy Polaków z narażeniem własnego życia pomagały Żydom przetrwać wojnę i Holokaust. Polacy stanowią największą grupę w gronie „Sprawiedliwych wśród Narodów Świata”, czyli obywateli różnych państw, którzy ratowali Żydów w czasie Holokaustu.
6. Podobnie jak w innych państwach, także w okupowanej Polsce zdarzały się w czasie wojny przypadki haniebnych zachowań wobec Żydów, ale był to margines w skali całego polskiego społeczeństwa. W czasie wojny zdarzały się też haniebne zachowania Żydów w stosunku do innych Żydów i Polaków.
7. W czasie wojny miały miejsce pogromy Żydów w różnych europejskich miastach, często inspirowane przez niemieckich nazistów. W czasie wojny dokonywane były też masowe egzekucje ludności polskiej, zwłaszcza polskiej inteligencji i elit politycznych, społeczno-gospodarczych, kulturalnych itp.
8. W okresie powojennym pojawiły się próby fałszowania historii Holokaustu, w tym stosunku Polaków do Żydów w czasie wojny. Aby temu przeciwdziałać, a także chronić dobre imię Polski na świecie, w styczniu 2018 r. Sejm RP uchwalił ustawę penalizującą przypisywanie Polsce lub Polakom zbrodni nazistowskich Niemiec.
9. Istnieją opinie, że przypisywanie Polsce i Polakom antysemityzmu oraz współudziału w Holokauście jest świadomym działaniem, które ma ułatwić realizację określonych celów politycznych i finansowych wobec do Polski.
10. W lutym 2018 r. najważniejsi niemieccy politycy kilkakrotnie publicznie przyznali, że pełną odpowiedzialność za Holokaust ponoszą Niemcy.
Polska i Holokaust - fakty i mity
Poland and Holocaust - facts and myths
Polen und Holocaust - Fakten und Mythen
Pologne et Holocauste - faits et mythes
Polonia y Holocausto - hechos y mitos
Polonia e Olocausto - fatti e miti
Польша и Холокост – факты и мифы
Angielski: http://www.anti-defamation.org/wp-content/uploads/2018/04/Poland-and-Holocaust-facts-and-myths-EN-FINAL1.pdf
Niemiecki: http://www.anti-defamation.org/wp-content/uploads/2018/04/Polen-und-Holocaust-Fakten-und-Mythen-DE-FINAL.pdf
Francuski: http://www.anti-defamation.org/wp-content/uploads/2018/04/Pologne-et-Holocauste-faits-et-mythes-FR-FINAL.pdf
Hiszpański: http://www.anti-defamation.org/wp-content/uploads/2018/04/Polonia-y-Holocausto-hechos-y-mitos-ES-FINAL.pdf
Włoski: http://www.anti-defamation.org/wp-content/uploads/2018/04/Polonia-e-Olocausto-fatti-e-miti-IT-FINAL.pdf
Rosyjski: http://www.anti-defamation.org/wp-content/uploads/2018/04/Polska-i-Holokaust-fakty-i-mity-RU-FINAL.pdf
Bardzo materiał. Ciekawie ,skrótowo ale konkretnie napisane.
Bardzo dobry materiał. Ciekawie , skrótowo ale konkretnie napisane.
Ja proponuje nowy tytul:
zamiast – Polska i Holokaust – fakty i mity
Polska pod okupacja Niemiecka (1939-1945) I Rosyjska (1939-1989).
Fakty i Mity.
Na tym polega precyzja historyczna, ktora powinnismy przedstawic calemu swiatu.
W oryginalnym tytule ograniczamy sie przede wszytkim do lat 1942-1945.
Polacy, rdzenni obywatele Polscy, byli mordowani w latach 1939-1942, 1942-1945 i 1945-1968.
Mordowanie Polakow nie ma nic do czynienia z”holokaustem.”
Hitler wydal rozkaz swoim generalom 23 Sierpnia 1939 r. ” Mordowac Polakow i stworzyc przestrzen dla Niemcow.
1 Wrzesnia, 1939 r. o godz. 5 rano Hitler wydal podobny rozkaz Einatztruppen A, B, C, D, E, i F wyznaczajac im mordowac 14 kategorii Polakow.
Rozkaz ten dzialal przez caly okres okupacji wykonywany wylacznie na Polakach.
Niestety byl to jedyny tego typu rozkaz wydany przez Hitlera.
Przeszukalem dziesiatki rolek mikrofilmow hitlerowskich dokumentow znajdujacych sie w Archiwum Narodoywm w Washingtonie i znalazlem tylko powyzsze.
Nie wiem po co Polonia Amerykanska nadal probuje bronic Polakow i Polskosci.
Morderstwo Polakow dokonane przez Hitlera i Stalina jest o wiele wazniejsze niz tragiczny wynik kolaboracji niektorych waszych sasiadow.
Niestety, niedokladnie opracowane…..
Jezeli ja bym mogl Punkt 2 opracowacowac to wykonal bym go tak:
(po angielsku)
Currently, the Polish Government is undergoing a trial by fire. The fire comes in the form of an insult dictated by friends and relatives of former Nazi collaborators who, in order to silence any objective discourse to reinforce historical truths, continue ignoring the fundamental facts that Poland was attacked and occupied by German Nazi and Soviet Bolshevik forces, which upon reaching a victorious outcome, went about annihilating Poles.
Both occupiers resorted to starvation, gassing, physical torture,medical experimentation, shootings, exposure to winter weather and pushing victims off high cliffs as methods of mass murder.
Nazi Germans employed all of these tactics, while Soviet Bolsheviks preferred shootings, starvation and exposure to winter weather.
Both, Nazi Germans and Soviet Bolsheviks, murdered Polish military and civilians.
Both erected large camps to contain those destined for annihilation between 1940 and 1942.
German Zionists-Revisionists, who, under the leadership of Zew Yabotinski, signed the 1933 Economic Agreement between Hitler and their organization, invested in the development of most camps for Poles in Germany and Occupied Poland.
German Zionists-Revisionists, who migrated to Bohemia and Moravia after their annexation to the Reich, financed the construction of three camps Belzec,Tremblinka and Sobibor exclusively for Tchechoslavakian Jews. When the Nazis and thier financiers realized that the camp inhabitants could farm the lands attached to the camps, Nazis moved Poles s into them hoping to make them financially sustainable. These camps, along with Auschwitz-Birkenau were supposed to serve as resettlement camps for a territory dedicated exclusively to European Jews – called Ostland. However after the Nazi attack on the Soviet Union, in July of 1941, they were transformed into extermination camps. to incude Soviet prisoners of War.
German Nazis, financed by their proxies, German Zionists-Revisionists, built several types concentration camps for Poles according to the 1942 and 1944 Polish Home Army (Armia Krajowa- AK) reports titled “Network of Slave Camps [for Poles]”:
1. Temporary Concentration Camps.
a. Augustow I
b. Dzialdowo I
c. Inowroclaw
d. Konstantynow, near Lodz (special camp for victims of deportation)
e. Lodz I
f. Majdanek I (near Lublin)
g. Myslowice – in Siesia (which had a large women’s division.
h. Sosnowiec I
i. Tarnow I
2. General Concentration Camps.
a. Augustow
b. Ciechanow
c. Dobrzyn
d. Dyle (near Bilgoraj)
e, Dzialdowo II
f. Dziesiata (near Lublin)
g Grudziadz
h. Jaslo
i. Koldyczewo (near Baranowicze)
j. Lodz
k. Majdanek II
l. Nasielsk
m. Oswiecim (expanded by including withing its walls entire village of Jancza and modified to include a section which was called “camp of death’)
n. Potulice I (near Naklo)
o. Pomiechowek I
p. Rajsko (near Oswiecim)
q. Sierpc
r. Sosnowiec II
s. Tarnow II
t. Tremblinka I
u. Trawniki (near Lublin
v. Camp near Wloclawek
w. Camo near Helm
3. 13 Camps in German Reich holding large number of Polish prisoners confirmed by Polish Underground investigators (AK):
a. Buchenwald
b. Dachau
c. Flossemburg
d, Gross-Rosen (near Breslau)
e. Gusen
f. Hamburg
Ciag dalszy dolacze jutro (w Piatek)
Streszczenie ogólne , bardzo skrótowe – łatwe dla zrozumienia . Ale – dla części Żydów i innych części nacji nienawidzących Polaków , dla ” przedsiębiorstwa Holokaust ” i dla zdezorientowanych należałoby w dalszych odcinkach opisać fakty oparte liczbami , zdjęciami , filmami , dokumentami itp. Najwięcej dokumentów mają Niemcy w archiwach . Uważam także iż , należałoby w dalszych odcinkach opisać jak sowieccy Żydzi mordowali Polaków w Katyniu itd . Wyjaśnić ” wypędzenie ” Żydów w latach 50 – tych , jeden układ partyjny żydowski nie zgadzał się z drugim układem partyjnym żydowskim i bezproblemowo wyjechali z Polski . Polak nie mógł wyjechać a było wielu chętnych .
Prosze nie uzywac slowa Holocaust.
To slowo UKRYWA zbrodnie Hitlerowskie I Stalinowskie dokonane na Polskich obywatelach roznych wyznan I pochodzen.
Zawsze mowmy o OBYWATELCH POLSKICH bo abydwaj najezdzcy
Wlasnie powinnysmy uzywac slowa holokaust poniewaz obecnie jest kojazone wyłacznie z zydami ktozy zgineli a polska przecież ponosla taka sama o ile nie wieksza ofiare w czasie 2 wojny światowej
Niech Pan mi wytlumaczy nastepujace:
Stalin po plebiscycie nadaje zydom Polskim Sowieckie obywatelstwo likwidujac 1.220.000 zydow Polskich.
Jest strata statystyczna o ktorej Polscy naukowcy nic nie wspominaja a Pan tej sprawy wogole nie zna.
Dodam jeszcze wiecej Hitler i Stalin wymieniaja obywateli wedlug swej Wrzesniowej Umowy.
Hitler otrzymuje 180.000 obywateli niemieckiego pochodzenia a Stalin 680.000 zydow Polskich ze Strefy Niemieckiej okupacji.
Razem statystycznie znika 1.900.000 zydow Polskich.
To jest jedna strona o ktorej w Polsce sie nic nie mowi.
Dlaczego?????
Zapraszacie do siebie ludzi slabo poinformowanych zeby opowiadali legendy z Tel-Avivu.
Albo pozwalacie takim ludziom jak ambasador Marek Pernal
reprezentowac opinie Polakow.
W koncu, niech Pan sprawdzi prawo z 1998 r. sterujace terminologia do uzytku przez naukowcow IPN.
Tam jest wymagana precyzja historyczna a nie elementy legend Izraelskich.
Niech Pan mi wytlumaczy co znaczy “holokaust” dla Pana.
Dla mnie mordowanie Polakow przez Hitlerowcow I Bolszewikow rozni sie od znaczenia slowa “holokaust”.
Chetnie podejme sie powazniejszej dyskusji na ten temat.
Czekam niecierpliwie na Panska strone argumentu. Nadal Pana jedno zdanie nie przedstawia zadnego konkretnego faktu.a wbrew przeciwnie Pan powtarza utarta legende z Tel-Awiwu.
Jezeli Stalin usunal statystycznie 1.900.000 Polakow mojzeszowego wyznania to chyba najwyzej 1.200.000 pozostalo pod okupacja niemiecka.
Nastepne pytanie jest proste dlaczego Pan I wielu w Reducie przyjmuje cyfre 3.000.000 straty Polakow mojzeszowego wyznania.
Czy nie widzi Pan tutaj sprzecznosci miedzy faktami statystycznymi a mityczna cyfra stworzona w Tel-Avivie.
Świetna robota! Bardzo się cieszę, że istniejecie i że możecie walczyć o dobre imię Polski i Polaków – w pojedynkę sprawa nie miała by szans.
I po co ta przydawka “nazistowskie”? Były wtedy jakieś inne Niemcy?
I nie “też” były dokonywane masowe egzekucje ludności polskiej, bo my nie potrzebujemy żydowskiego tła, żeby mówić o swojej hekatombie.
I jeszcze to, że w Polsce, “podobnie jak w innych państwach zdarzały się przypadki haniebnych zachować wobec Żydów”… Czy na pewno “podobnie jak w innych państwach”? Przecież tego się nie da porównać, zważywszy zakres tej kolaboracji, cel i karę za pomaganie.
Nie po to ginęli nasi przodkowie, żebyśmy teraz bali się OTWARCIE mówić o prawdzie. Jesteśmy im to winni.
Panie Andrzeju, Pan zadaje bardzo wazne pytania.
1) Co do wyrazenia “nazistowskie” to niestety jest potrzebne aby wlasnie odroznic ta polityczna podstawe do katolickiej i luteranskie tradycji w Niemczech. Jeden przyklad. w 1937 r. Katoliccy i Luteranscy biskupi wystosowali list do wszystkich parafii w Niemczech. Po przeczytaniu tego listu z ambony, wszyscy ksieza i biskupi byli aresztowani i wyslani do Dachau. W Polsce macie kilka przykladow Polakow Niemieckiego pochodzenia, ktorzy zostali zamordowanie bo odmowili kariery Volksdeutschowskiej.
2) Jezeli chodzi o pewne zachowanie jednostek na terenie okupowanej Polski to, zgadzam sie z Panem, ze nie powinno sie powtarzac ich gdyz sa to glownie legendy stworzone w okresie komuny dla przecietnego czlowieka aby obnizyc szlachetnosc postepowania przecietnego Polaka podczas okupacji.
Polskie spoleczenstwo wiedzialo od samego poczatku okupacji ze przestepcy beda sadzeni i karani przez Podziemie.
Wedlug niemieckich dokumentow, wiemy ze policja granatowa skladala sie z Volkdeutschow, Slowakow, Ukrainicow Lotyszy, Litwinow i pieciu innych narodowosci.
Polakow wcale w niej nie bylo. Ci ludzie ktorzy to twierdza nie wiedza ze Hitler wydal rozkaz aby nie dopuscic Polakow to zadnej Niemieckiej instytucji. Wycofal ter rozkaz dopiero w Sierpniu, 1944 r. Tylko ludzie, ktorzy przeszli na strone Volksdeuschowska mogli sluzyc w policji granatowej.
Izrael czesto podaje Danie jako przyklad narodu ratujacego Zydow.
Dziwne ze nikt w Izraeli nie pamieta ilu Dunczykow wstapilo do SS i Gestapo.
Jeszcze w 1993 r. ponad 2.000 Dunczykow pobieralo emeryture SS.
Jest to jeszcze jedna legenda z Tel-Avivu zaprzeczana przez fakty historyczne.
Niestety, wielu ludzi lubi bajki, basnie i legendy.
Rozsądnie bez zbędnych emocji. Ok.
Brakuje mi odniesienia do rzeczywistości w Polsce po maju 1945 r. To ważne ze względu na fakt że wszystkie ważne i decyzyjne stanowiska w ówczesnych władzach przejęli przedstawiciele narodu nazywającego siebie żydowskim – dlatego przez tak wiele lat Żydzi mogli swobodnie tworzyć swoją narrację kosztem prawdy historycznej. Dlatego teraz przed polskim rządem i społeczeństwem stoi bardzo trudne zadanie przekonania innych nacji do prawdy historycznej. Mimo wszystkich trudności trzeba dążyć do celu wszelkimi możliwymi sposobami a antypolskim środowiskom żydowskim – trzeba ich kłamstwa wtłoczyć w gardło by się nimi udławili, inaczej będą jątrzyć i kłamać, bo są mistrzami intryg.
Panie Piotrze,
Posiadam dokument Ministerstwa Informacji Rzadu Polskiego na Wygnaniu w jezyku angielskim”Soviet Puppet Government in Poland”
i chetnie jego tresc umieszcze.
Broszurka ma 38 stron, Czy mozna tak dlugi tekst umiescic?
Koniecznie należy zamieścić tę historię Polaków i Żydów w Muzeum Polin, w wielu językach. Niech tam wisi i uczy prawdziwej historii a nie ohydnie zmyślonej. Jesteśmy w Polsce i wymagana jest prawda historyczna, a nie prawda putinowska.
Warto by było przygotować jeszcze listę tytułów książek na które można by się powołać a w których udostępnione są relacje Żydów o tym, co faktycznie działo się w Gettcie Warszawskim czy relacje świadków z Jedwabnego. Pozwólmy samym Żydom mówić o sobie. Nawet jeśli już nie żyją, to książki są ich żywym świadectwem o którym politycy z Izraela woleliby zapomnieć. Dlatego książki te nie są wydawane chyba nigdzie poza Polską. Temu nikt nie zdoła zaprzeczyć.
Nie zgadzam sie z Panem.
Polska skladala sie z 67 % rdzennych Polakow, 10% Polakow niemieckiego pochodzenia, 10% Polakow ukraininskich i 10 % Polakow Mojzeszowego wyznania. Reszta to mniejszosci ja Litwini Lotysze, Ormiane i inni.
W religinej klasyfikaci jest duzo kategorii: Katolicy. Prawoslawni, Unici, Mojzeszowe wyznanie, Luteranie,Ewangielicy i Mahomedanie.
Ja zza oceany tak widze Polske okupowana w tych kategoriach i nie zapominanam o zadnej grupie.
Widze ze powtarzasz bzdury Pani Kurek.
Ja osobiscie uwaza Pania Kurek za propaganystke raczej niz historyka.
Ona unika fakty. Proponuje interpretacje historia na podstawie roznych bzdur tworzonych przez anty-Polakow.
To ze jakis Baka wzorowal sie na Panu Tadeusu i napisal wierszyk to nie znaczy ze ten wierszyk na jakas historyczna wartosc.
Ja osobiscie uwazam ze to co Polacy przezyli podczas hitlerowskiej i sovieckiej okupacji ma wieksza wartosc niz dziesiatki beczek falszywych dokumentow kreowanych w Yad-va-Shem i dostarczanych do instytucji w Polsce przez Pawla Bermana, brata Jakuba Bermana w latach 1946-1940
Pani Kurek cytujac je tak czesto probujac nadac im jakas historyczna wartosc.
Wszystkie te falszerstwa naleza do pewnej kategorii literatury czesto spotykaj w 18-ym i 19-ym wieku poczynajac od slynnego “Tales of Ossyan”.
Pisze wprost – a przeżyłem jako dziecko wykopane z Gdyni przez Szkopów tą gehennę pod panowaniem Niemców rządzonych wówczas przez Zydów – i jak widzę wszyscy, nawet Wy wchodzicie do d..y tym żydowskim prowokatorom, temu odwiecznemu wrogowi całego Świata pisząc “naziści” a których nienawidzono już ok. 800 lat temu w całej Europie a tylko naiwna Polska ich za namową żydowskiej kochanicy Kazimierza Wielkiego Estery przygarnęła co było początkiem dla Polski wszelkich nieszczęść, Targowicy, rozbiorów, wojen i zła i te w każdym piśmie dodatkowe słowo wyimaginowane z kosmosu wzięte – a nawet u Was – “NAZIŚCI”… Po prostu bylibyście wszyscy redaktorzy tych podobno polskich mediów chorzy, jak byście nie dodali to słóweczko “naziści” i tak jak wszyscy jesteście przed Żydowstwem na kolanach wchodząc im bez wazeliny do d..,y ! A nikt nawet się nie zająknie ze strachu i nie napisze prawdy że Hitler, Goebels, Goering, Rosenberg, Heydrich – ten twórca jeszcze gorszych od SS JUDENRATU rządzili wówczas Niemcami, albo ci w ZSRR żydowscy bandyci, którzy na ideologii “my naród wybrany = rasa wyższa” takich Żydów jak Marksa i Engelsa, czyli towarzysze Lenin Trocki stworzyli Komunizm a potem Beria wraz ze Stalinem nasłali Polsce po 1944 roku takich morderców żydowskich jak Bieruta, Bermana, Izaaka Stoltzmana tych specjalstów d/s wymordowania polskich patriotów, albo ci ostatni zydoscy cwaniacy, którzy Polaków “wyrolowali” jak: Lajbe Kohne, Aaron Stoltzman syn Izaaka szefa UBP=NKWD na Pomorzu Zachodnim i ten ostatni oszust Aaron Feigenbaum a taki z GW A-a-a-aron Szechter syn judasza kapusia do NKWD Ozjasza i brat UB-eka Stefanka Michnika do dzisiaj są bezkarni i jednymi z bogatszych ludzi w Polsce! Po prostu uważam, ze gdyby ich przed 1939 rokiem w Polsce nie było to Polska nie była by dzisiaj przez nich tak bezczelnie opluwana zwłaszcza w ich mediach i to na całym Świecie w ich szponach a zwłaszcza w kompletnie przez nich zapluskwionym USA! Piszę tak o tym, bo do dzisiaj pamiętam, jak moja mama dostała w twarz od Szkopa i wyzwana: “du ferfluchte polnische Weib, polnische Schwein” tylko za to, że w Poznaniu na Dolnej Wildzie rzucaliśmy Zydom pędzonym codziennie po robotach do getta suchy chleb a teraz w dowód “wdzięczności” mamy to co mamy. Piszę tak, bo nie boję się i nigdy się nie bałem pisać i mówić prawdy o historii, bo jestem synem znanego rzemieślnika w moim b. uzyskanym po wojnie po Szkopach mieście na Pomorzu Zachodnim i wówczas wroga władzy ludowej i to dlatego jestem absolwentem – i to ostatnim – Prywatnego Liceum Ogólnokształcącego tow. Salezjańskiego w Ostrzeszowie, Piszę “ostatniego”, bo władza ludowa w roku 1954 skasowała ten ogólniak który skończył m. innymi dużo ode mnie wcześniej Bogusz Bilewski z Janosika a maturę ustną przed Państwowa Komisją z Poznania – o czym nikt nie wie – składaliśmy przez cały tydzień w roku 1954 z 11 przedmiotów!
Polska, Państwo Polskie, Naród Polski, Polacy to określenia, których brak jest w tekście i są błednie używane przez Redutę.
Państwo Polskie w 1939 roku liczyło 36 milionów mieszkańców, a 1945 roku 24 miliony, a więc straciło 12 milionów obywateli polskich, a nie 6 milionów, w tym 3 miliony obywateli polskich narodowości żydowskiej! Obywateli polskich było 12 milionów mniej! Jeżeli samozwańcze grupy żydowskie z “Holocaust Industry” domagają się bezprawnie od Państwa Polskiego 65 do 300 miiardów dolarów, to należy podawać liczby odnoszące się do Państwa Polskiego. I tak dalej w odniesieniu do pozostałych punktów. Uważam ten przedstawiony przez RDI tekst za słaby i przez podawane w nim półprawdy za nierzetelny. Pół prawdy to całe kłamstwo! Gdzie są w nim wymienieni płatni, żydowscy agenci Niemców??? Gdzie jest “Żagiew”? Z przedwojennych obywateli polskich narodowości żydowskiej Państwa Polskiego – po wojnie w Polsce, wg. spisów dokonanych przez organizacje żydowskie było 300 tysięcy Żydów. Były to spisy dobrowolne i duża część Żydów nie została w nich ujęta. Prawdopodobna liczba to 500 tysięcy. I tak dalej ..
Jeżeli RDI chce prawdziwego opisu, to powinna o to zwrócić się do historyków!!!
Szanowni Państwo! Niedawno znalazłem na YouTube materiał „Auschwitz. Nie mówi się trudno!” (https://www.youtube.com/watch?v=1wKK-xQxgP8). Po obejrzeniu jestem zszokowany. W naszym kraju w muzeum finansowanym przez polskiego podatnika w oprowadzaniu wycieczek zagranicznych pomija się to, o czym piszecie w Waszej broszurce.
Poza tym muzeum “Polin” (chyba tak się nazywa) w Warszawie, ponoć utrzymywane przez nasze państwo. Dlaczego państwo na to płaci, a nie wymaga nic w zamian. Niechby w tym muzeum była stała wystawa poświęcona „Żegocie” a na wszystkich korytarzach były portrety Polaków ratujących Żydów przed Niemiecką eksterminacją, z dokładnym opisem sytuacji w języku polskim, angielskim, rosyjskim i współczesnym hebrajskim. Polak płaci, Polak wymaga.
Jak my plujemy na siebie w naszych muzeach, to broszurki mało co znaczą.
To absolutnie nie przytyk do waszej działalności, którą doceniam i jestem za nią wdzięczny, lecz opis szerszej sytuacji, w której się znajdujemy.
Pozdrawiam serdecznie
Drogi Panie,
Polonijny przywodca, Edward Moskal, dawno temu mowil o problemie wspierania anty-Polskich instytucji przez Polske. Mimo wczesnych ostrzezen, WY, Polacy nadal finansujecie nastepne pokolenie anty-Polskich organizacji.
Wszystkie te organizacjie wydaja materialy ktore sa wykorzystywane do obnizania godnosci Polakow przez Amerykanskie media i media wiekszosci krajow swiata do ataku na Polske i na Polonie.
Tutaj, powiem ze Reduta zrobila wiecej w tym roku niz ambasada Polska w Washingtonie od 2000 r. poczynajac od jedwabnego. Reprezentanci Polski, tacy jak Marek Pernal, Polski ambassador w Argentynie koslawo reprezezentuja Polakow.
My w Ameryce mamy podwojnie trudne zadanie do rozgryzienia.
Jak walczyc o godnosc Polakow i Polonii kiedy glowne elementy rzadu Polskiego przypominaja dawna Targowice.
Najgorsze, to reakcja Waszego rzadu do oficjalnej obelgi kierowanej przez Pania ambasador Izraela. Ta Pani odwiedzala sekcje Obozu Oswiecimskiego w ktorej zydowscy kapusie (6800)
mordowali zolnierzy Polskich. W tych barakach wiezni innych narodowosci i Polakow mojzeszowgo wyznania nie bylo.
Polacy mojzeszowego wyznania kwaterowali w Brzezince (Birkenau) ktora powstala dopiero w 3-ej polowie 1942 r.
A wiec Pani Ambasador Izraela pozwolila sobie na Dance Macabre, ktory Izraelczycy czesto tancza na grobach swoich wrogow.
Premier Morawiecki, zareagowal. A co dalej?
Szanowni Państwo!
Nie za bardzo rozumiem, dlaczego wasze tłumaczenie na inne języki jest trudne do wykorzystania w praktyce. Każdą linijkę osobno kopiować?
My normalnie kopiujemy z pdfa całe akapity. Panu się nie udaje?
Mi się otwiera w Wordzie i musiałem kopiować linijkami. Ale się udało. Ale teraz udało mi się zmienić program otwierający na Acrobat i jest łatwiej. Dzięki za Waszą pracę 🙂
Dziękuję i proponuję poniższe poprawki, które zamieszczam w nawiasach kwadratowych.
W punkcie 4:
4. Polska nigdy nie kolaborowała z hitlerowskimi Niemcami. W Polsce istniał największy ruch oporu w okupowanej Europie. Polska była też jednym z nielicznych krajów okupowanej Europy, w którym za pomoc Żydom groziła kara śmierci.
[ale kto tę karę śmierci ustanowił? Polskie państwo podziemne czy Niemcy? Ja wiem kto, ale czytelnik mało zorientowany może domyślić się błędnie]
W punkcie 7:
7. W czasie wojny miały miejsce pogromy Żydów w różnych europejskich miastach, często inspirowane przez niemieckich nazistów. W czasie wojny [II wojny światowej] dokonywane były też masowe egzekucje [Niemcy dokonywali też masowych egzekucji] ludności polskiej, zwłaszcza polskiej inteligencji i elit politycznych, społeczno-gospodarczych, kulturalnych itp.
W punkcie 10:
10. W lutym 2018 r. najważniejsi niemieccy politycy [nazwiska tych polityków] kilkakrotnie publicznie przyznali, że pełną odpowiedzialność za Holokaust ponoszą Niemcy.
Serdecznie pozdrawiam
Dobre uwagi. Brakuje też trochę rozbudowanej bibliografii, ale może rzeczywiście niepotrzebne mnożenie treści (priorytet to przystępność).
Opracowanie jest b. dobre.
Chciałbym dodać taki drobiazg: Obóz zagłady w Oświęcimiu był na obszarze administracyjnym Rzeszy Niemieckiej, a nie Generalnego Gubernatorstwa, czyli na terenie Niemiec. Jak instytucję, która była na terenie państwa niemieckiego można dzisiaj nazywać, że była polską instytucją.
Każda wersja językowa powinna otwierać się w nowej internetowej stronie, a nie w Pdf-ie, ponieważ nie ma jak tego pliku udostępnić np. na Facebook! My przecież znamy tę historię, a chodzi o to, żeby to rozpropagować na cały świat!
Może Pan pobrać plik i udostępnić go indywidualnie.
… na pewno byłoby więcej udostępnień, gdybyście po prostu UDOSTĘPNILI PODSTRONY w KAŻDYM Z JĘZYKÓW… Wklejanie całego postu z PDF jest dość uciążliwe, do tego nie każdy wie jak to zrobić. poza tym ŚWIETNA ROBOTA. POZDRAWIAM!
Może te linki ułatwią sprawę:
Angielski: http://www.anti-defamation.org/wp-content/uploads/2018/04/Poland-and-Holocaust-facts-and-myths-EN-FINAL.pdf
Niemiecki: http://www.anti-defamation.org/wp-content/uploads/2018/04/Polen-und-Holocaust-Fakten-und-Mythen-DE-FINAL.pdf
Francuski: http://www.anti-defamation.org/wp-content/uploads/2018/04/Pologne-et-Holocauste-faits-et-mythes-FR-FINAL.pdf
Hiszpański: http://www.anti-defamation.org/wp-content/uploads/2018/04/Polonia-y-Holocausto-hechos-y-mitos-ES-FINAL.pdf
Włoski: http://www.anti-defamation.org/wp-content/uploads/2018/04/Polonia-e-Olocausto-fatti-e-miti-IT-FINAL.pdf
Rosyjski: http://www.anti-defamation.org/wp-content/uploads/2018/04/Polska-i-Holokaust-fakty-i-mity-RU-FINAL.pdf
Proszę o sprostowanie tego tekstu pod kątem etymologiczno pojeciowym !!!! Język w świetle prawa podawanych faktów zgodnie z obowiązującym stanem faktycznym na okres II wojny światowej powinien dotyczyć w swej narracji w odniesieniu do obywateli polskich w całości TYLKO i wyłącznie . A ofiary III rzeszy niemieckiej i sowieckiego związku republik radzieckich były i są obywatelami Polski tylko i wyłącznie w świetle prawa międzynarodowego .Podkladanie słowa holokaust i zawlaszczenia obywateli polskich jest nie zgodne z prawdą i stanem faktycznym . Tego mamy prawo żądać .!!!! Wina za ZBRODNIE na obywatelach polskich spoczywa na odpowiedzialnych III rzesza i zssr a nie na Polsce i polakach !!!!!! Poza tym słowa mają znaczenie w prawie więc proszę o dokładność stwierdzeń a nie list towarzyski w którym umykają fakty i detale .!!!!!
wszystko sie zgadza! Dobrze ze sa prowadzone takie prace!
jeśli kiedykolwiek nasz kraj i rząd byłby zmuszony do zapłaty jakiekolwiek kwot żydom, niech to będzie uzależnione od wypłat przez Niemcy reparacji wojennych.
Jeśli mamy uderzyć do mass, musimy mieć coś prostszego. Infografiki, memy, krótkie komiksy. Coś co łatwo się dystrybuuje w dzisiejszych social media. Ten materiał jest potrzebny, ale większość typowych ludzi na Zachodzie nie będzie w stanie przeczytać kilku stron tekstu.
My Polacy doskonale o tym wiemy!!! Ale ciągle musimy mówić (tłumaczyć) o tym obcokrajowcom aż do znudzenia!
Ciekawostka – wiadomości od RDI zawsze ‘lądowały’ na moim koncie gmail ‘normalnie’ tzn. jako nowe odebrane. Ta konkretna wiadomość automatycznie trafiła do spamu. Dobrze, że przeglądam co tam trafia.
Proszę wybaczyć post pod postem, ale chcę się odnieść do wiadomości Pana Witolda wyżej.
Zgadzam się w 100%. Niestety to fakt. Ludziom u nas ciężko przychodzi przeczytanie czegokolwiek, a co dopiero na Zachodzie, gdzie dobrobyt i wszelkiej maści ‘ułatwiacze’ totalnie sprały głowy społeczeństwu, a bez smartfona nie potrafią już oddychać. Trzeba jak do dzieci – kolorowe obrazki, komiksy, memy, grafiki – dokładnie jak wspomniał P.Witold. Oczywiście bardzo doceniam wkład pracy, dziękuję. Pozdrawiam serdecznie.
Jeshua, Jan Cohen, Kochan, Kucharski, Karski nigdy nie byl agentem podziemia ani nic nie mial do czynienia z przekazywaniem zadnych informacji albo dokumentow.
AK dostarczylo pierwszy raport o doli Polakow mojzeszowego wyznania w powstajacych gettach i na ulicach miast Polskich jeszcze w koncu 1940 r. Ich raport byl czesciowo opublikowany w tym samym roku.
Niestety, Anglia w tym okresie wycofywala wojska z rozny terenow do obrony kraju i wcale nie zwrocila uwagi na problemy w okupowanej Polsce.
W Polsce Karski dzialal inaczej niz go hagiografi przedstawiaja.
To byl zdrajca powiazany z Niemieckimi Syjonistami-Rewizjonistami. W pierwszej fazie walki wrzesniowej wspolpracowal z Hitlerowskimi wojskami( moze nawet byl w kontakcie z pulkiem Slowakow walczacych po stronie hitlerowcow) w regionie Wschodniej Polski i tam zdradzil Polskiego oficera. Po powrocie na teren okupacji Nemieckiej w zachodniej strefie zdradzil AKowskich oficerow, brata i siostre, ktorzy dzialali w AK w poludniowej strefie okupacji Niemieckiej. Uciekl do Slowacji goniony przez AK. Tam chowal sie przez rok i pracowal ze Slowackimi kolaborantami.
Po dwoch latach sluzby dotarl do Anglii dotarl w 1942 r. gdzie trafil do publikacji Rzadu Polskiego na Wygnaniu w Londynie. i, przede wszystkim do dwoch wydanych raportow o Polakach mozeszowego wyznania. Wiedzac jak dziala podziemie w Polsce otwarcie obwolal sie kurjerem. Zaden z prawdziwych kurjerow AK tego nie zrobil.
Wydal ksiazke opisujac swe ofiary.
Jakis niedolega w Polsce wydal jego hagiografie.
Akowcy i Londynczycy wyrazali o nim opinie w powyzszych kategoriach.
“Polska była też jednym z nielicznych krajów okupowanej Europy, w którym za pomoc Żydom groziła kara śmierci.” – a gdzie jeszcze?!